Oktatás
A Gépjárműtechnológia Tanszéken, valamint a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karon oktatott egyéb tárgyakról további információ a kari-, és tanszéki oldalon érhető el.
A Gépjárműtechnológia Tanszéken, valamint a Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Karon oktatott egyéb tárgyakról további információ a kari-, és tanszéki oldalon érhető el.
Az elektromobilitás terjedésével a járművek által keltett hangok és rezgések is módosulnak, amely új kihívások elé állítja az autógyártókat és a beszállítókat. A tárgy keretében ipari partnereinkkel, a Bosch-sal, a Rotec-kel és az AUDI-val együttműködve kerülnek bevezetésre az NVH (noise, vibration, harshness), akusztika, rezgés és járműkomfort alapismeretei.
Korszerű műszerekkel és széles eszközparkkal mutatjuk be a laborokon az alapvető méréseket és ismertetjük a téma numerikus feladatainak hátterét.
A tantárgy teljesítése során lehetőség van bekapcsolódni a tanszéken folyó kutatásokba, TDK dolgozat készítésére, és szakmai gyakorlat végzésére ipari partnereinkkel együttműködve.
A tanterv szerint a tárgyat a félév végén gyakorlati jegy zárja, amely a mérési gyakorlatokon való részvétel és a jegyzőkönyvek, valamint 2 ZH alapján kerül meghatározásra.
A hallgatók a tárgy keretein belül szimulációs eszközök segítségével betekintést nyerhetnek a belsőégésű motorok termodinamikai folyamatainak méretezésébe és hangolásába. Emellett a modellezés kiterjed a teljes hajtásláncra is, a félév végére pedig egy részletes hosszirányú járműmodell is megvizsgálható különböző menetciklusokban. A tervezés GT-Suite környezetben történik, amely az egyik piacvezető, iparban is széleskörűen használatos, járműkomponens modellező szoftver napjainkban. A tárgy teljesítéséhez egy szívómotor termodinamikai méretezését kell végrehajtani, de ehelyett bármilyen más modellezési feladat választható, ami kapcsolódhat szakdolgozathoz, diplomatervezéshez vagy tudományos diákköri konferencián való részvételhez.
Kiknek ajánljuk?